KTM tõi selleks hooajaks turule uue versiooni oma
naked-rattast
690 Duke. Kui ma eelmisel aastal
vana mudelit proovisin, siis kirjeldasin seda kui kergelt Mad-Maxiliku olemusega ratast. (Toona jätsin mainimata, et asjaolude kokkusattumusena sõitsin siis üsna metsiku tänava-KTMiga 100+ km/h kiirustel Tallinna lähedal, kandes (lisaks kiivrile, tsiklisaabastele ja -kinnastele) vaid tavalist pintsakut ning õhulist salli, mis tuules minema tahtis lennata. Säärane kontrast suurendas minu jaoks veel enam eelmise põlvkonna Duke'i apokalüptilisust.)
Aga vaatame fakte, mulle meeldivad faktid. Üks silinder. 54 kilovatti ja 74 njuutonmeetrit väänet. Tühikaal 148,5 kilogrammi. Varasema ühe tasakaalustusvõlli asemel on neid nüüd kaks. Kas hakkab juba pulss põnevusest tõusma?
Eesti keskmine mootorratta võimsus on
53 kW - KTM 690 Duke on ainult napilt võimsam. Seevastu tühikaal on tal kindlasti oluliselt väiksem kui enamusel tänavaratastel. Uus 690 Duke on nagu kaherattaline Mazda MX5 analoog: mõistliku suurusega mootor + ülikerge kaal = läbinisti sportlik hing ja palju sõidulusti.
KTMi välimus on ka täitsa viisakas (kuigi see on ilmselt maitse asi). Värvilise TFT-ekraaniga näidikuplokk annab igal hetkel hea ülevaate, ühel kargel proovisõiduhommikul oli üle ekraani näiteks suur libdedusehoiatuse ikoon.... Mõistlikult sõites jõudsin siiski edukalt sihtkohta.
Vahemärkusena pean tõdema, et mulle meeldivad KTMi erinevad Duke'i mudelid. Eelmisel aastal sõitsin ka veidi väiksema
390 Duke'iga - see oli veel kergem kui 690 - ja see "Ready to race" suhtumine, kus suurima sõidunaudingu saamiseks ei võeta kasutusele mõttetult võimsat mootorit, vaid tehakse võimalikult väiksekaaluline ratas, mulle väga imponeerib. Selle põhimõttega rattad ei ole ka (liiga) tapvalt võimsad, pigem saabki sõidust rõõmu tunda, mitte tuimalt kahesajani kütta, et siis laugest kurvist teelt välja sõita. Duke on lahe.
Aga tagasi tsikli enda juurde. Ilmselt ei huvita see mitte ühtegi mootorratturit, aga tänu sisse- ja väljalaskesüsteemide optimeerimisele täidab 690 Duke nüüd Euro4 emissioonistandardi nõuded.
Lisatasuna saab edasimüüja koha peal paigaldada ka “Track pack” paketi, mis laseb valida kolme erineva sõidurežiimi (Sport, Street, Rain) vahel. Sõidurežiimid mõjutavad sõidu äkilisust ning veojõukontrolli tundlikkust. Paketi osaks olev veojõukontroll ohjeldab liigset tagaratta libisemist kiirendamisel.
|
See kaval paagikuju suunab tuult ja kerget vihmakestki edukalt jalgadest eemale. |
KTM 690 Duke sobib minu arvates hästi nii kogenud kui ka algajale sõitjale. Tänu märgsidurile käitub ratas käike alla vahetades ülimalt sujuvalt, ilma jõnksudeta, ja liiga suure kiiruse pealt käiku alla vahetades ei võta mootor tagaratast kinni. Selle tsikliga manööverdamine on äärmiselt vaevatu ja masin allub juhi käsklustele konkreetselt ja kuulekalt.
Uus KTM 690 Duke maksab 8490 eurot. Kes tahab veidi sportlikumat versiooni, siis on olemas ka
R-versioon. Järgmisel nädalal kirjutan siin blogis veel sellest samast tsiklist, näha saab ka videot. Kui tahad saada e-kirja, kui uus postitus ilmub, täida ära see ankeet siin postituse all
↓.
Sildid: moto